Direct een procedure opstarten
Veel gekozen categoriën Bekijk alle situaties
Direct een procedure opstarten

Huurteam

Beveiligde sessie

Start een procedure bij het Huurteam

Met behulp van dit formulier kunt u een aanvraag indienen voor een kosteloos en vrijblijvend adviesgesprek met onze consulent. Tijdens dit gesprek bespreken we uw situatie en beoordelen we samen of een juridische procedure tegen uw verhuurder zinvol is en of u kansen maakt bij de Huurcommissie.

  • Na het invullen van het aanvraagformulier, zullen wij binnen één werkdag contact met u opnemen, bij voorkeur telefonisch. Tijdens dit contact bespreken we uw situatie en beoordelen we de mogelijkheden.

  • Wanneer wij mogelijkheden zien in uw situatie en u besluit een juridische procedure te starten, ontvangt u van ons een e-mail met een overzicht van benodigde bewijsstukken en documenten die u moet aanleveren.

  • Nadat we alle benodigde documenten hebben ontvangen, zullen we contact opnemen met uw verhuurder om gezamenlijk naar een oplossing te zoeken om uw klachten te verhelpen.

  • Als uw verhuurder geen (tijdige) stappen onderneemt om de klachten op te lossen, initiëren wij een procedure bij de Huurcommissie en dienen wij uw dossier in. Vervolgens neemt de Huurcommissie enkele weken de tijd om een besluit te nemen.

  • Na enkele weken ontvangt u een besluit van de Huurcommissie. Als uw klachten gegrond worden bevonden, ondernemen wij vervolgstappen om de beslissing uit te voeren.

  • Persoonsgegevens

  • Gronden voor uw aanvraag

  • Aanvullende wensen

  • Afronden aanvraag

  • Binnen één werkdag zullen wij contact met u opnemen, bij voorkeur telefonisch, om uw situatie te bespreken. Tijdens dit gesprek zullen we een grondige evaluatie maken van de mogelijkheden die u heeft bij de Huurcommissie.

    Indien blijkt dat u een redelijke kans van slagen heeft, zullen wij uw dossier accepteren en ons volledig inzetten om uw belangen te behartigen. Ons doel is om de problemen die u ervaart zo snel mogelijk op te lossen, en we zullen alle nodige stappen nemen om dit te bereiken. U kunt op onze toewijding en expertise vertrouwen terwijl we samenwerken aan het vinden van een oplossing voor uw situatie.
  • Na het invullen van het aanvraagformulier, zullen wij binnen één werkdag contact met u opnemen, bij voorkeur telefonisch. Tijdens dit contact bespreken we uw situatie en beoordelen we de mogelijkheden.

  • Wanneer wij mogelijkheden zien in uw situatie en u besluit een juridische procedure te starten, ontvangt u van ons een e-mail met een overzicht van benodigde bewijsstukken en documenten die u moet aanleveren.

  • Nadat we alle benodigde documenten hebben ontvangen, zullen we contact opnemen met uw verhuurder om gezamenlijk naar een oplossing te zoeken om uw klachten te verhelpen.

  • Als uw verhuurder geen (tijdige) stappen onderneemt om de klachten op te lossen, initiëren wij een procedure bij de Huurcommissie en dienen wij uw dossier in. Vervolgens neemt de Huurcommissie enkele weken de tijd om een besluit te nemen.

  • Na enkele weken ontvangt u een besluit van de Huurcommissie. Als uw klachten gegrond worden bevonden, ondernemen wij vervolgstappen om de beslissing uit te voeren.

  • Huurteam Centraal zet zich onmiddellijk in voor uw zaak. Binnen één werkdag zullen wij contact met u opnemen om uw situatie te bespreken. Als wij mogelijkheden zien voor succes in uw zaak, zullen wij het dossier aannemen. Ons streven is om binnen twee weken het dossier voor te leggen aan de Huurcommissie.

    Voor een optimale ondersteuning vragen wij u om uw situatie zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven bij uw aanmelding. Onze jurist zal uw situatie beoordelen aan de hand van de meest recente wet- en regelgeving met betrekking tot het huurrecht.

    Wij streven ernaar om de meeste dossiers binnen een termijn van één tot twee weken af te ronden. Hoewel onze dienstverlening vaak snel wordt afgerond, neemt de procedure bij de Huurcommissie tijd in beslag en kan de gehele procedure drie tot zes maanden duren.

  • Een potentieel nadeel van het starten van een procedure bij Huurteam Centraal is dat uw verhuurder, vooral bij een tijdelijk huurcontract, ervoor kan kiezen om uw huurovereenkomst niet te verlengen. Het blijft echter belangrijk te realiseren dat dit risico altijd aanwezig is.

    Een alternatieve optie is om na afloop van uw tijdelijke huurovereenkomst contact op te nemen met Huurteam Centraal. Op dat moment kunt u stappen ondernemen om eventueel te veel betaalde huur gedurende uw huurperiode terug te vorderen.

  • Voor het starten van een procedure geldt als voorwaarde dat u dit doet binnen de vastgestelde termijnen. Bij een tijdelijke huurovereenkomst dient u de procedure te starten binnen zes maanden na het beëindigen van uw huurovereenkomst. In het geval van een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd moet u de aanvraag doen binnen zes maanden na het ingaan van uw huurovereenkomst.

    Daarnaast is het essentieel dat uw woning binnen de geliberaliseerde huurprijs grens valt. Dit betekent dat we geen verzoek tot huurverlaging kunnen indienen voor bijvoorbeeld een penthouse, villa, en vergelijkbare woningen. De woning moet dus onder het lagere- of middelhuursegment vallen.

  • U bent altijd welkom voor een kopje koffie en een vrijblijvend intakegesprek!

    Neem hiervoor contact op met ons secretariaat om een afspraak in te plannen met onze jurist. Wij zijn op werkdagen beschikbaar van 10:00-15:00.

  • Neem hiervoor contact op met onze secretariaat. Wij nemen regelmatig dossiers over van maatschappelijke organisaties om de juiste en passende begeleiding te bieden.

  • Bij Huurteam Centraal is het ons streven om onze cliënten uitstekende service te bieden en hen grondig te informeren over de diensten die wij leveren. Onze cliënten hebben doorgaans geen juridische achtergrond en ondervinden moeite bij het op papier zetten van hun situatie, inclusief alle relevante juridische aspecten.

    Wij begrijpen dat het voor hen essentieel is om duidelijkheid te krijgen over hun rechten en om bijgestaan te worden door professionals die bekend zijn met het complexe juridische landschap binnen de huursector. Daarom nemen wij de tijd om hun situatie grondig te begrijpen en hen op een toegankelijke manier te voorzien van juridisch advies en begeleiding.

  • Indien uw CIZ-indicatie het toelaat en u in aanmerking komt voor een Persoons Gebonden Budget (PGB), kunnen wij u langdurige persoonlijke begeleiding aanbieden bij financiële en overige zaken. Wij helpen u naar dagbesteding, begeleiden u, bieden toezicht en adviseren waar nodig.

  • Het Huurteam opereert in alle gemeenten verspreid over heel Nederland.

    Hierdoor heeft u de mogelijkheid om een aanvraag in te dienen voor elke gemeente in het land. Of u nu in een grote stad of in een kleinere gemeente woont, ons team staat klaar om uw belangen te behartigen en u te ondersteunen bij huurgeschillen, ongeacht de locatie.

    Onze landelijke dekking stelt ons in staat om huurders in diverse gemeenschappen te helpen en ervoor te zorgen dat eerlijke huurpraktijken worden nageleefd, waar u ook woont.

  • Een afwijzing weerhoudt ons er niet van om door te zetten. We blijven altijd openstaan voor alternatieve mogelijkheden en passen onze strategie aan om alsnog het beoogde doel te bereiken.

    Als het noodzakelijk is, gaan we namens u in beroep. In de praktijk zien we vaak dat bezwaar- en beroepsprocedures tot een positieve beslissing leiden.

  • Voor alle procedures dient u achttien jaar en ouder te zijn.

  • Huurteam Centraal is een private organisatie dat zich richt op een eerlijke huurmarkt in Nederland.

    Met een jaarlijkse caseload van ongeveer driehonderd dossiers en een hoge slagingspercentage, hebben we bewezen ervaring en succes op dit gebied. Het is belangrijk op te merken dat wij geen onderdeel zijn van de overheid, gemeenten en woningbouwverenigingen. Wij staan volledig aan uw kant.

    Wij verdedigen de rechten van huurders en ondersteunen hen bij het geschil en de eventueel daaropvolgende procedure bij de Huurcommissie of rechtbank.

  • Wij hanteren een no-cure, no-pay beleid. Voor een adviesgesprek of vragen rekenen wij geen kosten. Mocht er een procedure plaatsvinden en wij behalen een succesvol resultaat, dan komen de proceskosten ten goede aan ons, samen met 20% van het door de Huurcommissie of rechter toegekend bedrag aan kortingen en vergoedingen.

  • Onze jurist zal binnen één werkdag contact met u opnemen om uw situatie te beoordelen en uw aanmelding aan te vullen. Dit gesprek zal doorgaans telefonisch plaatsvinden.

    Na ontvangst van de aanmelding zal deze worden doorgestuurd naar onze jurist. Hij zal een inschatting maken van uw slagingskansen, en indien deze redelijk zijn, zullen wij uw dossier aannemen.

  • Dat is positief nieuws. We zullen nu onmiddellijk overgaan tot het innen van de toegekende bedragen en u voorzien van nazorg om het geschil met uw verhuurder definitief op te lossen.

Uw gegevens worden met een beveiligde SSL verbinding verwerkt.